İdris Dağı



Yeşildere

Ankaradan 40 kilometre mesafede elmadağa sadece 9 kilometre uzaklıktadır.
Ayrıca eski köyden çıkabilirsiniz idris dağının zirvesine .
Doğusunda Kalecik ve Irmak batısında çubuk bulunmakta Hasanoğlan  fidanlıktan yada gelin kayadan kuş  bakışı  baktığınızda esenboğa havalimanını görebilirsiniz gece özellikle havalanı ışıklarını iniş ve kalkış yapan uçakları seyreye bilirsiniz tabiiki mevsim yazda olsa üzerinizi sıkı giyinmelisiniz bu sert ve oksijen dolu rüzgarda  elmadağını ve yeşildereyide seyredebilirsiniz.
Nazlı yurttan bakıldığında uçsuz bucaksız sırtlar mevcut dağcılar ve doğa severler  fotoğrafçılar için güzel bir yerdir idris dağı yöremiz insanı genelde hayvan otlatmak için yaylaya gider idris dağına, veya piknik yapmak için buraya çıkar  dağın eteğindeki yerleşim yerlerini bir birine kısa sürede bağlayan toprak yollar mevcuttur mesela eskiden kaleciğe un yapmaya değirmene gidilirdi toprak yoldan şimamat gollü  köylerine çobanlar kaybolan hayvanlarını aramaya yürüyerek giderlerdi.

İdris dağının  yüksekliği 1990 metredir kırk kızlar
hemen hemen zirve sayılır ,ayrıca yine zirveye yakın sayılabilcek bir nokta olan kartal diye adlandırılan tepeden soğuk su çıkar yazın bile burada elinizi uzun müddet suyun içinde tutamazsınız kartaldaki bu suyun  karpuzu suya attığınız vakit çok kısa sürede çatlattığı yöre halkınca bilinir ,İdris dağının bitki örtüsüne gelecek olursak yazların kurak kışları çok serttir bitki ortüsü gurup koru ağacı pürü ve meşeler öze kadar yani seyid cemali türbesine kadar iner ,topuz , gelin kaya ve ibalın kaya sırtlarından aşağı ahlatlar görülür dagin obür yüzünden büyük dereleri genelde kalecik tarafından kızılırmağa ulaşır dağın bu taraftaki kısmından akan dereler değirmendere mevkiinden yeşildere öz bağlarına  ve bir miktar elmadağ yenişıh özbağlarına ulaşır    .

İdris Dağı


İdris Dağı Kırk Kızlar Kayası Türklerin taşa bağlı inançlarına göre ziyaret edilen ve Anadolu'da birçok yerde rastladığımız taş kesilme efsanelerinden birisidir. Bölgede bu dağın devamı olan Gelin Kayası'nm hikayesine benzemektedir. Efsane şöyledir: "Yörede oturan kırk kız, bahçelerden odun getirmeye gitmişlerdir. Odunlarını topladıktan sonra, eve dönmeye koyulan kırk kızın yolunu eşkiyalar keser. Namuslarının korumak için kızlar, "Allah 'ım, bizi bu eşkiy oların eline teslim etme, ya taş et, ya da kuş et. " diye dua ederler. Duaları kabul olur ve oracıkta taş kesilirler.. " DİĞER YEŞİLDERE TÜRBELERİ: Diğer Yeşildere Türbeleri, Yeşildere Beldesinde yeni ve eski yerleşim yerindedir. Yeşildere Köyünün bilinen ve ziyaret edilen en önemli türbesi Seyit Cemali'ye aittir. Ayrıca Yeşildere Beldesinde Tek Türbe olarak anılan bir türbe ve eski Yeşildere Yerleşimi yani Dereşıh Köyünün mezarlığında medfun bulunan İsimsiz Türbe bulunmaktadır.

KUŞ FOTOĞRAFLARI








Elmadağ Yeşildere ağaç dikme şenlikleri görüntüleri



Elmadağ Yesildere Bilder der Baumpflanzfest





Yağmur duası


Seyyit cemali Türbesi:

Türbe 1991 yılında onarım görmüştür. Kırma ve yığma taştan inşa edilmiştir, türbede üç adet 
sanduka bulunmaktadır. Kiremit çatıyla örtülüdür. 

Türbe Koruma Kurulu kararıyla 1990 yılında 1. Derece Anıt Eser olarak tescillenmiştir. 
Seyit Cemali Yeşildere halkı tarafından özellikle Yağmur Duası için toplu olarak her yıl 
ziyaret edilmektedir. Değişik dilekler ve istekler içinde ziyaret edilir. 

ELMADAĞ SEÇİM SONUÇLARI

         Elmadag 2014 seçim sonuçu


  • Elmadağ 30 mart seçim sonuçları
  • AKP - Gazi ŞAHİN (40%, 11.038 Oylar)
  • MHP- Aytaç ÖZEL (35%, 9.758 Oylar)
  • CHP - Mücahit DEDE (20%, 5.460 Oylar)
  • SP - Mevlüt DEMİR (4%, 1.122 Oylar)
  • HDP - Nurcan ORUC (1%, 242 Oylar)
  • BBP - Erol DASAR (0%, 131 Oylar)
  • Toplam Oylar: 27.751


Yeşildere Seyit Cemali mah.
Kazanan İsmail K.Nazlı







Yeşildere Fatih Mahallesi Muhtarlığı kazanan Sefer Elmir
İlçemiz Elmadağ da Mahallelere göre oy dağılımı 

30 mart 2014 İlçemiz Elmadağ da Mahallelere göre oy dağılımı














30 mart 2014 elmadağ belediye başkanlığı Seçimleri Elmadağ oy dağılımı ve Elmadağ  sonucu







elmadag fotografları-03.03.2014


ELMADAG YEŞİLDERE DEREŞIH





yeşildere YEŞİLDERE YESILDERE yesildere,ELMADAĞ DEREŞIH-YEŞİLDERE, yeşildere deresih,ELMADAG YEŞİLDERE, elmadag YESILDERE ,elmadağ

kapari

Kapari bitkisi şifası
Deve dikeni kedi çırnağı kaparinin faydaları


Kaynak:mucizeiksirler.blogspot.com

Kapari bitkisi ve faydaları


 Evliya Çelebi, 400 yıl öncesinde keşfetmiş bu bitkinin varlığını. “İşte bu kumlu toprakta, bu
iklim şartlarında “gebre” adında bir yemiş yetişiyor ve bu yöre halkı bu yemişin sirkeli turşusunu yapıyor.Bu turşu için “çok faydalı” diyor Evliya Çelebi.

Faydalı oluşu hastalıklara deva olmasından, zindelik, sağlık , güç vermesinden olsa gerek.Ve meşhur olması da lezzetli, faydalı oluşundan...”

Kaparinin bezelye büyüklüğündeki tomurcuklarının protein, vitamin, mineraller, rutin ve hardal yağı glikosidi yönünden oldukça zengin olması, onu doyurucu bir besin haline getiriyor. Gençleştirici ve “afrodiziak”- cinsel gücü arttırıcı- etkisi de keşfedilen kapari tomurcukları, Avrupa ve Amerika da vazgeçilmez bir çeşni olarak sofrada yerini alıyor.

Özellikle Batı Avrupa ülkelerinde kaliteli bir meze olarak kabul görüyor.Kapari tomurcukları salamura edildikten sonra, zeytinyağı ve limonla işlem görüyor ve mezeye dönüşüyor;sofraların baş tacı oluyor.

Kaparinin tomurcukları dışında “karpuzcuk”da denilen meyveleri ve sürgün uçları da salamura ve sirkede muhafaza edilmek suretiyle gıda olarak değerlendiriliyor. Özellikle de Kıbrıs’ta ve İspanya’da sürgün uçları, vejetasyonun başlarında taze iken toplanıyor.Tabii yine sirke ve tuz ile terbiyelendikten sonra tüketiliyor.Çünkü acılığı- ki bu acılık içeriğindeki hardal yağı glikosidinden kaynaklanıyor- ancak bu şekilde gideriliyor ve asıl tadı ortaya çıkıyor.

İnsanlar kapariyi gıda niyetine tüketirken aynı zamanda, pek çok hastalığa karşı da
bağışıklık kazanıyorlar.Örneğin özündeki rutin, kılcal damarlardaki kanamaları önlüyor.

Hayvanlar yediğinde ise sonuç inanılmaz. Süt ve yumurta verimi oldukça artıyor.

 Kaparinin her şeyi değerli; hiçbir şeyi atılmıyor. Dal uçları, tomurcukları, meyveleri gıda sektöründe; yaprakları sertleşmiş dalları, kökleri de ilaç, boya ve kozmetik sanayiinde değerlendiriliyor.

İspanyollar köklerinden yaptıkları ilaçları, hemoroitin tedavisinden kalça rahatsızlıklarının giderilmesine, kadınların regl dönemlerinin düzenlenmesinden sancıların giderilmesinde kullanmışlar.

Sirkesinden diş ağrılarının giderilmesinde faydalanılmış. Yine köklerinden zehirlenmelere karşı panzehir elde etmeyi başarmışlar.

Hindistan’da kaparinin kök kabuğu, taze veya kurutulmuş olarak yüzyıllardır müshil, tonik balgam söktürücü, solucan düşürücü, ağrı kesici olarak kullanılmakta. Romatizma ağrıları olanlar, felç geçirenler, dalak büyümesi şikayeti olanlar şifayı kaparinin kök kabuklarından elde ettikleri ilaçlarda bulmuşlar.

Avrupa’da meyveleri ve çiçek tomurcukları, müshil(kabızlık giderici) ve diüretik(idrar söktürücü) olarak kabul edilmekte, uyarıcı ve iskorbüt hastalığını önleyici olarak değerlendirilmekte.Yaprakların ezilmesiyle hazırlanan lapa ise gut hastalığının tedavisinde kullanılmaktadır.Ayrıca kan bozuklarının giderilmesinde yine kapariye başvurulmakta.

Uluslararası Kanser Enstitüsü’nde yapılan çalışmalarda kapari, anti tümör aktivitesi sağlayan “ekstrakt”ın hazırlanmasında kullanılan bitkiler arasında yer alıyor.

MUCİZE BİTKİ KAPARİNİN FAYDALARI

1.Cinsel Gücü Artırıcı

2.Kabızlık giderici

3.İdrar söktürücü

4.Balgam söktürücü

5.Solucan düşürücü

6.Ağrı kesici

7.Romatizma

8.Felç

9.İskorbit hastalığı

10.Kan bozuklukları

11.Gut hastalığına

12.Antitümör

13.Hemoroid

14.Dalak büyümesi

15.Kalça rahatsızlıkları

16.Adet düzenleyici ve sancıları

17.Diş ağrıları

18.Karaciğer fonksiyonlarını düzenleyici


Kaynak: mucizeiksirler.blogspot.com

Osmanlıda sadaka taşı


Sadaka Taşları

 (Süheyl Ünver)

BENİM ALİCENAB, İstanbul’un eski zaman efendisi üstadım, ressam ve hattat Murtaza Ekler, uzun seneler Üsküdar’da, İmrahor Caddesi’nde oturmuşlardır. Bana, mevlevihanenin karşı sırasında, bir sadaka taşını haber verdiler. Mehmed Türkmenoğlu dostumuzla, birlikte isimlerini almışlar. Şöyle tarif ediyorlardı:

“Sadaka taşı, iki metre boyunda mermer bir sütun. Üstünde bir çukur var. Geçen asırda, yolu buraya düşenlerden hal ve vakti yerinde olanlar, mermerin üstündeki çukura birer miktar para bırakırmış.

“Derdini kimseye açamayan hakiki bir fakir ihtiyacı olunca oradaki parayı alır. O günkü ihtiyacı bir kuruş mu? Yüz para mı? Onu ayırır, kalanını, kendisi gibi ihtiyacı olanları düşünme terbiyesi icabı çukuruna kor ve meçhul sadakacıya içinin memnunluğunu kalbinden ulaştırır ve dönermiş.



“Böyle bir sadaka taşı da Üsküdar çarşısında Koca Mimar Sinan’ın yaptığı
hamamın karşısında, Gülfem Hatun Camii’nde varmış. Fakat böyle bir taşı hatırlayana rastlamadım. Bir zaman durmuş. Sonra bu caminin etrafına kötü bir duvar çekenler tarafından yok edilmiş olmalıdır.”

Bu bilgilere ve resme ne kadar sevindim, tahmin edemezsiniz. Kendilerine, vaktiyle Karacaahmet’te, Bağdat yolu üzerinde ‘Miskinler Tekkesi’ denen, Yavuz Sultan Selim zamanında yapılan, İkinci Sultan Mahmud zamanında onarılan binada ufak boyda köşeli yedi sütun gördüğümü naklettim. Zamanında resimlerini de almıştım.

Bundan bir asır öncesine kadar, yüzlerce yıl ilk menzil şehri olan Üsküdar’dan yürüyerek, atla veya tahtırevanla yola çıkanlar mutlaka miskinler yurdunun önünden geçerdi. Cüzzamlılarla temas edilmeme itiyadı olduğundan gidiş ve dönüşte yol selameti için bu taşların üstlerindeki çukurlara birer miktar bozuk para bırakılırmış. Kapıda nöbet bekleyen hastalardan biri mırıldanarak, güya dua eder, akşamları da bu paraları toplayıp, aralarında taksim ederlermiş.


Demek ki, biri rivayete dayanmak üzere, üç yerde sadaka taşı olduğunu anlıyoruz. İhtimal vermek zoru ile, bir dördüncüsünün de, asırlardır hep sabırlı fakirlerin penahı olan Kocamustafapaşa’da olabileceğine hüküm vermek durumundayım.

Semtten Çınar’a dönerken köşebaşında bir bakkal dükkanı vardır. Bu dükkanın kapısı yanında yere eğri olarak gömülmüş bir porfir sütun gördüm. 30-40 santimi meydanda olan bu taşın aynı evsafta olacağını tahmin ediyorum.

Bu gibi sadaka taşlarının, yalnız Üsküdar’a mahsus olmayıp, diğer semtlerde bulunabileceğine de inanıyorum.

Ufak ve büyük camilerimizin bulunduğu sitelerimizde tek başına, yarı veya ucu kalacak derecede batmış veya ayakta tam veya yarım sütunları her yerde arayarak bu bahsi zenginleştirelim. Ve bütün dünyaya duyuralım.


Düşünüyorum: Biz ne necip, ne yüksek duygulu bir milletmişiz. Şu sosyal adalet ile tarihte, para ve ayni yardımlar, yemek de dağıtan imaretler yanında hakiki fakirlere böylece hizmet edildiğini gözlerim yaşararak hatırlarım.

Bizler bu gibi hizmetlerimizle milletimizi bugüne kadar getirmişiz. Eğer umumi idaremiz, tarihte bilgisizlikleriyle, bilerek ve bilmeyerek geçmiş asırlarda fenalık yapan politikacılara kalsaydık, çoktan dünya yüzünden silinmiş olurduk.


Bu gibi hususi ve umumi vakıflarımızdan başka, halkımızın orta hallilerinin ve hatta fakirlerinin, kendilerinden daha çok fakirlerine muavenet ellerini uzatmaları hizmetlerini, [yazılı] tarihlerimize intikal ettirmediğimiz için, dünyamızın dört bucağına duyurmamışız.
Her güzel ve iyi şeyi ciddi olarak tarihimize mal edememenin ıstırabını çekiyor ve bunu bizler dahi bilmiyor ve bu konuları asla benimsemiyoruz.

Birleşik Amerika bilginleri yeni bir çalışma ve ellerine nadir geçen vesikaları
değerlendirme yolundadırlar. Bizler ise, sanki milletimizin büyüklükleri üzerinde durulmazmış gibi, belki nadir bile olsa bunları işitir ama soruşturmaya asla heves etmez ve nemize lâzım der, geçeriz.

Benim aziz ve düşünceli eşimin şu sözünü daima hatırlarım: Bizim memlekette fakirin fakiri vardır. Memleketimizde hâlâ fakirler vardır. Ama meydana çıkamazlar. Dertleri yalnız maddî değil, manevîdir de. Şimdi fakir olmayan ve çalışmak kudretinde olabilen dilenciler çoğalmıştır.

Çalışmadan, havadan para kazananlar cemiyetin kanserleşmiş hücreleridir. Bunların metastazları âhengimizi bozar. İşte bugün ihyasına imkân olmayan bir eski içtimaî âdetimizi ibretle değerlendirip kendimize yeni bir düzen vermeliyiz.


Kaynak:www.os-ar.com